Axintor

15 jaar Axintor Interim

In het voorjaar van 2009 stelde België zijn arbeidsmarkt open voor werkkrachten uit de recent toegetreden EU-landen. Vanaf dat moment kon talent uit o.a. Polen en Roemenië vlot bij ons aan de slag. Liselotte Rombaut en Klaas Vandendries zagen potentieel in deze veranderingen en besloten hun visie om te zetten tot actie. Zo geschiedde: op maandag 4 mei 2009 rolde het allereerste uitzendcontract van Axintor Interim uit de printer. Axintor Interim was er helemaal klaar voor om ondernemingen te helpen om technische vacatures én knelpuntvacatures in te vullen. Nu, 15 jaar later, blikken we vol trots terug op onze reis.

Trouwe klanten en gedreven medewerkers

Waar we vandaag staan, was niet mogelijk geweest zonder het vertrouwen van onze klanten,  selectiepartners, uitzendkrachten, en het harde werk van onze medewerkers. Ze werkten hard om een vlotte tewerkstelling van onze uitzendkrachten te garanderen en ontzorgden zo met passie onze klanten.

Dankzij hun inzet hebben we de afgelopen 15 jaar een indrukwekkende groei doorgemaakt. Met meer dan 150 actieve klanten en 400 uitzendkrachten zijn we geëvolueerd van een pionier tot een vaste waarde in de interimsector.

Sterke visibiliteit

Die groei is ongetwijfeld ook te danken aan ons eigen marketingteam. Na verschillende jaren samen te werken met externe marketingpartners besloten Liselotte en Kirke in 2020 dat het tijd was om een eigen marketingteam te bouwen. “Er was nood aan een team dat de ins en outs van de organisatie door en door kent”, aldus Liselotte.

Op vandaag hebben we twee toegewijde marketeers die actief werken aan het vergroten van onze zichtbaarheid en het versterken van onze positie. Via verschillende gerichte advertenties en onze website bereiken we steeds meer potentiële kandidaten.

Een warm welkom voor elk talent

Maar ook ons gestroomlijnde onboardingsproces heeft bijgedragen aan onze groei. Onze coördinatoren zijn verantwoordelijk voor het onthaal van buitenlandse arbeiders. Ze geven een rondleiding in de Axintor-woning en voorzien een geschikt transportmiddel voor iedereen die geen eigen transport heeft. We hebben maar liefst 27 auto’s, 79 fietsen, 20 elektrische fietsen en 32 scooters ter beschikking.

Daarnaast zijn onze coördinatoren een belangrijk aanspreekpunt voor vragen. Ze informeren de uitzendkrachten over de huurmarkt in België, moedigen sociaal contact aan en waken over de orde en netheid van de Axintor-woningen. Ze doen er met andere woorden alles aan om het verblijf van de uitzendkrachten in België zo aangenaam mogelijk te maken.

DNA als bouwsteen van onze organisatie

De voorbije 15 jaar zien we één ding dat onveranderd is gebleven: ons DNA. Door onze kernwaarden te omarmen en deze als leidraad te gebruiken bij het aannemen van nieuw talent, hebben we niet alleen ons team versterkt, maar ook onze relaties met klanten verbeterd.

In 2016 verwelkomden we onze allereerste anderstalige collega en al snel volgden er meer in de maanden die daarop volgden. Dat bracht uitdagingen met zich mee, maar door bij de aanwerving rekening te houden met profielen die bij ons DNA passen, zijn we erin geslaagd om dicht bij onszelf te blijven. Wat we hieruit leerden, namen we mee om klanten die voor het eerst een anderstalige collega in dienst namen, nog beter te begrijpen en ondersteunen.

Onze waarden vormden ook de leidraad voor onze employer branding campagne, waarvoor we een doordachte groeistrategie uitwerkten. Dankzij een transparant loonbeleid en een flexibel cafetariaplan richten we ons niet alleen op het aantrekken, maar ook op het behouden van talent. Dat is een strategie die steeds belangrijker wordt gezien de opkomst van gen Z op de arbeidsmarkt.

Vandaag vormen we dan ook een hecht team van bijna 30 collega’s, een resultaat van onze toewijding en vastberadenheid.

 

Na 15 jaar zijn we trots op wat we hebben bereikt, maar kijken we ook vol verwachting uit naar de toekomst. We danken onze klanten, ons team en alle anderen die hebben bijgedragen aan ons succes. Samen kijken we ernaar uit om verder te groeien en nog vele succesvolle jaren te beleven.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met jouw personeelsbehoeften of heb je vragen over onze diensten? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of meld je aan voor onze mailing om op de hoogte te blijven van kandidaten die wij beschikbaar hebben. We staan klaar om je te helpen!