Axintor

Een dag in het leven van een account manager bij Axintor Interim

Terug naar alle stories

Wil je wel eens weten wat de functie van account manager bij ons inhoudt? Lees dan verder! In deze blog neemt Kelly je mee en laat ze zien hoe een typische dag als account manager eruit ziet.

8.15 – 8.30 u.

Mijn dag begint om 8.15 u. wanneer ik op kantoor aankom. Ik bereid alles voor en zorg dat ik georganiseerd en gefocust aan mijn werkdag kan beginnen.

8.30 – 09.00 u.

Ik start de dag met mijn mailbox. Ik bekijk ik of er dringende zaken zijn die moeten aangepakt worden: extra contracten opmaken, nieuwe vacatures bekijken… Zo kan ik die meteen in orde brengen indien nodig.

09.00 – 10.00 u.

Om 9.00 u. zit ik samen met mijn collega-recruiter, Maria, voor onze briefing.  

We bespreken openstaande vacatures, kandidaten die Maria heeft voorgesteld, welke mensen er zullen opstarten, of we nog bepaalde documenten van bedrijven nodig hebben, of we nog medische onderzoeken moeten aanvragen…

Na onze briefing zitten we weer helemaal op één lijn en zijn de taken op korte termijn helder. We kunnen beiden aan de slag voor een knallende voormiddag!

(We zoeken nog een recruiter! Heb je interesse in een job als recruiter en wil jij graag mijn collega worden? Aarzel dan niet om te solliciteren via deze link!)

10.00 – 12.00 u.

Tussen 10.00 en 12.00 u. heb ik verschillende afspraken gepland.

Ik bezoek een prospect die meer informatie wil over onze werking. Ik geef uitleg over onze diensten, breng de behoeften in kaart en overtuig de prospect om voor ons te kiezen.

We overlopen samen het samenwerkingsvoorstel en er wordt onderhandeld over de commerciële afspraken. De prospect geeft aan dat hij akkoord gaat, wat betekent dat wij op zoek kunnen gaan naar geschikte kandidaten. Missie geslaagd!

Na het prospectbezoek, ga ik ook langs bij verschillende klanten. Ik ga na hoe alles verloopt en doe de nodige evaluaties. Zo is er een uitzendkracht die bijna aan het einde van diens interimperiode zit en informeer ik de klant over de mogelijkheid om op een vast contract over te gaan.

12.00 – 13.00 u.

Een welverdiende lunchbreak! Vol enthousiasme vertel ik over het positieve prospectbezoek van deze ochtend. Successen delen, dat vinden we belangrijk.

13.00 – 13.30 u.

Kort na de middag heb ik opnieuw een briefing met Maria om te bekijken of er zaken zijn veranderd en waar we moeten bijsturen.

13.30 – 14.30 u.

Om 13.30 u. staat een selectiegesprek gepland. Ik woon de videocall bij tussen de klant en de kandidaat. Dat schept niet alleen vertrouwen bij de kandidaat, maar ook bij de klant.

14.30 – 15.30 u.

Na het selectiegesprek, spring ik even bij voor Maria. Ze heeft een interessante kandidaat die ze niet direct kan plaatsen en ik besluit om met deze kandidaat uit te bellen. Ik bel bedrijven spontaan op en stel de kandidaat voor. Dit kan gaan om bestaande klanten, maar ook om bedrijven die nog geen klant zijn.

Ik heb geluk, want één van de bedrijven toont grote interesse in de kandidaat. Na wat terugkoppelingen tussen de klant en de kandidaat, gaan beide partijen akkoord. We hebben een starter! Ik maak de nodige afspraken en stel een contract op.

Om Maria nog wat verder te helpen, help ik haar met het behandelen van sollicitaties. Ik screen een aantal kandidaten via telefonische interviews. Hierbij kijk ik naar de kwalificaties en vaardigheden van de kandidaat, maar ook naar hun persoonlijkheid en motivatie.

15.30 – 16.30 u.

Tussen 15.30 en 16.30 u. schrijf ik een aantal vacatures uit. Ik zet hierbij de behoeften van mijn klanten, zoals besproken tijdens prospect- of klantenbezoeken, om in een vacature en maak de nodige kostprijsberekeningen. Dit omvat onder meer het bruto- en nettoloon voor de vacature, de pensioenpremie...

Daarna neem ik de tijd om een aantal dossiers te bekijken. Ik controleer of alle veiligheidsfiches in orde zijn en of de nodige samenwerkingsvoorstellen getekend zijn. Ik ben ook verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Ik ga na welke facturen reeds betaald werden en welke facturen nog openstaan. Indien nodig, neem ik contact op met de klant.

16.30 – 17.30 u.

Het einde van de dag is in zicht, tijd om te focussen op mijn prognoses. Bij Axintor Interim werken we met vooropgestelde doelen per kwartaal die we steeds in december bepalen voor het komende jaar.

Mijn taak bestaat eruit om wekelijks de cijfers op te volgen en na te gaan waar we staan en wat er nodig is om het vooropgestelde doel te behalen. Ik stel een actieplan op en bepaal het aantal mensen dat moet worden ingezet om het doel te behalen.

17.30 u.

Met een voldaan gevoel sluit ik mijn computer af. Het is vrijdag en dan houden we af en toe een afterwork drink. Tijd om te klinken op ons harde werk!  

Zo, dit was het dan. Zoals je kunt zien, is het werk van een account manager zeer uitdagend en gevarieerd. Vanwege de aard van de job kan het soms moeilijk zijn om mijn dag van begin tot eind in te plannen. Er kunnen zich onverwachte kwesties voordoen waardoor ik bepaalde taken moet uitstellen.

Zo ben ik gedurende de dag vaak bezig met het bieden van ondersteuning en het oplossen van problemen of vragen van klanten. Daarnaast houd ik me ook bezig met payrolling, wat betekent dat ik contracten opstel voor kandidaten die worden aangebracht door bedrijven. Ook bereid ik af en toe vergaderingen voor en ondersteun ik nieuwe collega's tijdens hun onboarding. Kortom: elke dag is anders!

Als je na het lezen van deze blog geïnteresseerd bent in een job als account manager, aarzel dan niet om te solliciteren via deze link.