Huisvesting als sterk fundament
De voorbije jaren hebben we veel aandacht besteed aan het optimaliseren van onze huisvesting. De wetgeving rond huisvesting voor buitenlandse werknemers is strenger geworden en we hebben onze woningen hierop aangepast. Niet enkel om in regel te blijven met de wetgeving, maar ook omdat we met deze aanpassingen de veiligheid van onze arbeiders garanderen en omdat de kwaliteit van onze woningen zo omhooggaat.
Dit alles is een hele uitdaging, want de processen om dit in orde te brengen, gaan traag. We krijgen te maken met vergunningen, overleg met gemeentes, adviesgesprekken met klanten…
We hebben alle kennis in huis, zelfs in die mate dat onze klanten óns om advies gaan vragen voor hun eigen woningen. Daar kunnen we alleen maar trots op zijn natuurlijk!
Dagelijkse ondersteuning buitenlandse werkkrachten
De zorg voor onze buitenlandse arbeiders stopt niet bij de juiste huisvesting. We vinden het belangrijk dat ze op elk moment een aanspreekpunt hebben, voor het geval er problemen zijn. Onze coördinatoren Roel, Dumitru en Kalem zijn dat aanspreekpunt en dat doen ze graag en met veel overtuiging.
Het takenpakket van Roel, Dumitru en Kalem ziet er elke dag anders uit: bagage van uitzendkrachten vervoeren, huizen klaarmaken voor aankomst van nieuwe personen, scooters depanneren, rookmelders vervangen, zekeringen controleren…
Om het overzicht over deze taken te behouden, zette onze collega Joery een doordacht systeem op waarmee de communicatie vanuit de verschillende kantoren perfect doorstroomt naar de coördinatoren. Wat een topteam!
Toekomstplannen
We zijn goed op weg, maar we zijn er nog niet helemaal. We blijven steeds uitkijken naar opportuniteiten om onze uitzendkrachten op de beste manier te ontvangen. Je merkt het, we zitten vol goesting om dit verhaal nóg beter te maken.